Omdat het december was...

Omdat het december was...

U bent hier

Nieuws

Omdat het december was...

23 jan 2019

Welke wijnen passen bij welk kerstgerecht? Albert Heijn Media Services ontwikkelde met 9 wijnmerken een retail mediacampagne, om consumenten te helpen met het maken van de juiste keuze. In samenwerking met de Categorie Wijn liftten we mee op de above the line themacampagne ‘Omdat het december is’ van Albert Heijn. Category Manager Spike Huisman selecteerde speciaal voor de campagne 9 heerlijke wijnen, die goed smaken bij kerstgerechten zoals gevogelte, vis, kaas en desserts. 

Met informatie over de wijnen en bijpassende smaken wisten we in de drukke decembermaand de keuze gemakkelijker te maken voor de consument. Door middel van een insert in de december-editie van Allerhande inspireerden we ruim 4,4 miljoen consumenten over de lekkerste wijnsuggesties. De 9 smaakvolle wijnen kregen ieder een eigen merkpagina in de Allerhande insert, met een beschrijving van de wijn én passende wijn- en spijscombinaties. 

Daarnaast trokken we 3,3 miljoen consumenten naar het wijnschap, door middel van opvallende instore communicatie in meer dan 500 Albert Heijn winkels. Hier hielpen we hen op een actieve manier bij het maken van de juiste keuze, doordat ze letterlijk in aanraking kwamen met de banners bij het schap. Met de inzet van display banners op AH.nl (1,8 miljoen views) en een item in de Albert Heijn nieuwsbrief begeleidden we ook via onze online kanalen de consument naar een passende wijn. Hier konden zij direct de wijn toevoegen aan hun boodschappenlijstje. 

Ook geïnteresseerd in een 360 graden retail mediacampagne? Neem dan contact met ons op.