De vernieuwde shopper activation bij Albert Heijn

De vernieuwde shopper activation bij Albert Heijn

U bent hier

Nieuws

De vernieuwde shopper activation bij Albert Heijn

27 mrt 2019

“Goedemiddag mevrouw. Heeft u een minuutje? We willen u graag deze nieuwe yoghurtsmaak laten proeven. Wat vindt u ervan? Deze week ook nog eens in de aanbieding!”

Een winkeldemonstratie is leuk (en vaak lekker!) voor de consument, maar ook relevant voor jou als marketeer! Het is namelijk hét moment om een nieuw product een enorme boost te geven. Een boost op zowel ervaring als sales. Zo zien we regelmatig een structurele hogere rotatie van het product, in de weken nadat de demo heeft plaatsgevonden (versus controle winkels).

Young Perfect is de specialist op gebied van brand & shopper activation en tevens de preferred supplier van Albert Heijn. Het team in Breda staat in direct contact met het demoteam van Albert Heijn Media Services en kan daarmee in korte tijd een geheel verzorgde demo opzetten.
 

Kies je eigen demonstratie

Binnen Albert Heijn Media Services onderscheiden wij drie activatievormen:

•    AH XL kookdemonstratie (Allerhande Live)
Een 3-daagse kookdemonstratie in de Kookstudio van AH XL. Deze kookdemonstratie is volledig gericht op inspiratie, waarbij thema’s en recepten centraal staan.
 
•    Demonstratie met en zonder bereiding
Activatie waarbij bijvoorbeeld kaasblokjes, sapjes, blikjes en snoepjes worden uitgedeeld tot en met een activatie waarbij soep wordt gemaakt of bitterballen worden geserveerd vanuit een Airfryer. 
 
•    Belevingsdemonstratie (tailor made - op aanvraag)
Activatie waarbij een speciaal concept ingezet wordt met als doel om klanten van Albert Heijn een maximale shopper satisfaction te bieden. 

Jaap de Jong (eigenaar Young Perfect): 
 
“We zijn een landelijk opererend activatiebureau en komen dus in alle winkels van Albert Heijn; van Texel tot Maastricht. Onze focus ligt echter op AH XL en AH Large winkels. Ons Activation Lab is gevestigd in Breda en we beschikken over een distributiecentrum in Ede. Vanuit deze twee plaatsen bedienen we wekelijks het hele land."

Ook een demo inplannen? 
 
Hoe lang duurt het inplannen van een demo? Wij ontvangen graag uiterlijk 8 weken van te voren de aanvraag. Op deze manier hebben wij voldoende tijd om alles binnen de processen van Albert Heijn optimaal te realiseren, zoals het maken van winkelselecties, het bepalen van de proef- en verkoopvoorraad, het inplannen van merkambassadeurs en natuurlijk het ontwikkelen van de benodigde materialen.

Interesse? Bekijk onze tarieven of neem contact met ons op.