Zwitsal

Zwitsal

U bent hier

Geboren! Zwitsal luiers

Zwitsal

Exclusief voor Ahold Delhaize ontwikkelde Unilever in 2017 een geheel nieuw product binnen de Zwitsal lijn: Zwitsal Luiers. Een grote productintroductie in een hevig competitieve markt van gevestigde merken. Naast het creëren van awareness-campagne, vroeg Unilever AH Media Services om de doelgroep te overtuigen om Zwitsal Luiers te kopen. 

Centrale vraag: 
Hoe kunnen we moeders overtuigen Zwitsal luiers uit te proberen en deze te (blijven) kopen?

Aanpak
●   We ontwikkelen een ‘perfect launch’ plan waarin we op alle mogelijke relevante touchpoints groots aanwezig waren om awareness, trial en herhaalaankoop te stimuleren. Targeting op de 'jonge moeder'-doelgroep was daarbij een vereiste voor de campagne. 

●    Met behulp van opvallende instore communicatie lieten we de kwaliteit van de luier zien aan de consument. Zo was in de instore campagnematerialen een echte Zwitsal luier verwerkt. 

●    Jonge moeders konden bij de kassa's van meer dan 250 winkels een gratis sample van Zwitsal Luiers meenemen op vertoon van hun persoonlijke Bonuskaart.

●    Via ons Data Management Platform plaatsten we getargete banners op AH.nl gericht op kopers van babyproducten. Ook kregen consumenten opvallende search banners te zien op AH.nl zodra zij actief zochten op babyproducten en luiers.

●    Onder de jonge moeders die de gratis Zwitsal Luier sample hadden opgehaald in de winkel, stimuleerden we herhaalaankopen door hen te retargeten met een mailing. Met een Persoonlijke Bonusaanbieding met extra voordeel op Zwitsal Luiers werden deze consumenten opnieuw geactiveerd om het product te kopen.

Resultaat
bereik AH.nl
547.167 viewable impressies
Click Through Rate
0,59%
Gescande samples
29.499 samples, waarvan 61% nieuwe huishoudens
nieuwe huishoudens
79%
Bereik instore
2.773.417 shoppers in babyschap
Media
Instore
Loyalty
Mobile
Online


U bent hier