Listerine, Colgate, Elmex, GUM en Mentos

Listerine, Colgate, Elmex, GUM en Mentos

U bent hier

In 5 stappen een stralende lach

Listerine, Colgate, Elmex, GUM en Mentos

Hoe verzorg je je gebit? Wanneer en waarom gebruik je mondwater of flosdraad? Voor Colgate, Elmex, GUM, Listerine en Mentos zijn dit belangrijke vragen vanuit hun doelgroep. Op basis van deze consumer insights hebben we een campagne ontwikkeld waarbij een antwoord werd gegeven op deze vragen. Met een grote awareness-campagne hebben we in vijf stappen consumenten bewust gemaakt van het belang van het gebruik van mondverzorgingsproducten voor een gezond en stralend gebit.

Centrale vraag
Hoe creëer je meer bewustwording over het juiste gebruik van verschillende mondverzorgingsproducten?

Campagne concept 'in 5 stappen een stralende lach'

 

    Aanpak

    ●    Het concept van de campagne werd geladen met de belofte ‘in 5 stappen een stralende lach’, waarbij bij elke stap relevante tips en informatie werd geboden. Aan deze stappen werden vervolgens de relevante merken en producten gekoppeld. 

    ●    Met behulp van een opvallende instore campagne in het drogisterijschap (Colgate, Elmex, Gum en Listerine) en snoepschap (Mentos) creëerden we awareness voor de verschillende productcategorieën en merken binnen het mondverzorgingsthema.

    Instore campagne 'in 5 stappen een stralende lach'

    ●    Gelijktijdig met de instore campagne creëerden we middels online display bannering op AH.nl awareness voor het thema. De display campagne linkte door naar een branded shop-in-shop (AH.nl/stralendelach), waarbij naast tips en informatie rondom het thema ook conversie en upsell werd gestimuleerd door consumenten kennis te laten maken met het brede productaanbod van de verschillende merken.

    ●    Ruim 300.000 consumenten ontvingen een getargete themamaling, met meer informatie over mondverzorging en extra voordeel op de relevante producten van de deelnemende merken.

     

    Resultaat
    Sales uplift 18% (gemiddeld)
    in vergelijking met controlewinkels waar geen campagne plaatsvond.
    1.383.695 shoppers
    bereikt instore
    Themamailing
    Bereik 369.010
    Themamailing
    CTR 7%
    Media
    Instore
    Loyalty
    Online


    U bent hier