Flora

Flora

U bent hier

Flora, het nieuwe lekker

Flora

Om Flora Smeerbaar succesvol te lanceren bij Albert Heijn vroeg Unilever ons te helpen bij een grootse introductie van dit nieuwe product. AH Media Services heeft hier een slimme allesomvattende campagne voor opgezet om online en instore awareness te creëren voor deze nieuwe exclusieve, 100% plantaardige spread in het luxe segment.

Centrale vraag: 
Hoe kunnen we de consument overtuigen van een plantaardige ‘roomboter’?

Aanpak:

●    In 300 winkels plaatsten we instore materiaal bij Flora in het koelschap, waarbij het doelgroepprofiel ‘bewust genieten’ oververtegenwoordigd was). Om cross-sell te stimuleren werd bij de AH Liefde & Passiebroden een 30% Flora-kortingscoupon geplaatst. Hiermee werd de consument direct naar het koelschap geleid. Daar trokken de schapmaterialen vervolgens weer de aandacht.

●    Naast de instore awareness-campagne vonden er gedurende vier weken demo-tastings plaats op de winkelvloer in Randstedelijke AH-filialen, waar veel jonge consumenten aanwezig zijn. De strategie ‘proeven is geloven’ ging hier duidelijk op.

●    De campagne werd ook online uitgerold op AH.nl met banners op de homepage en Bonuspagina, die direct doorverwezen naar de branded page op AH.nl/Flora. Hier konden consumenten niet alleen de producten kopen en het verhaal achter Flora ontdekken, ze werden ook geïnspireerd door verschillende recepten. 

●    Tot slot plaatsten we recepttips op de online categoriepagina’s Zuivel & Eieren, Bakkerij en Ontbijt op AH.nl. Op relevante zoekwoorden als ‘boter’ en ‘margarine’ werden search banners ingezet, die tevens leidden naar de branded page.

Resultaat
Category share uplift 23%
Groei van Flora binnen de categorie "roomboter"
Sales uplift 30%
In vergelijking met controlewinkels waar geen campagne plaatsvond
7.100.000 shoppers
Bereikt instore
720% salesuplift
Gemiddeld resultaat in de winkels waar de tastings plaatsvonden
Media
Instore
Mobile
Online


U bent hier