Albert Heijn, Ariël en Robijn

Albert Heijn, Ariël en Robijn

U bent hier

De vernieuwde wasstraat

Albert Heijn, Ariël en Robijn

Albert Heijn wil voortrekker zijn binnen de verschillende wasmiddel-segmenten op het gebied van geurbeleving, duurzaamheid en een ecologische producten. Recentelijk is het wasmiddelenschap daarom opnieuw ingericht. Vanuit onze klanten kregen we de vraag om zowel het verhaal over hun merken te communiceren als de consumenten te helpen kiezen. 

Centrale vraag:  
Hoe kunnen we de verhalen van de wasmiddelenmerken met overtuiging op het schap zetten, zodat de producten meer worden dan een ‘promo-merk’. 

Aanpak
●    We ontwikkelden in samenwerking met de Categorie Huishouden een visueel herkenbare wereld (met onderverdeling naar: schoon, geur en duurzaam) waarbinnen P&G en Unilever ruimte kregen om hun eigen verhaal te vertellen.
●    We brachten het wasmiddelenschap tot leven met behulp van opvallende schapmaterialen. Het schap werd verdeeld in drie werelden:

Perfect Schoon
Binnen het segment "Perfect Schoon" informeerde Ariël haar consument over de sterk geconcentreerde Ariël Pods, die óók op lagere temperaturen perfect schoon wassen. 

Heerlijke Geur
Robijn activeerde binnen het geursegment met een geconcentreerd wasmiddel en inspireerde de consument met een bijzondere geur en zorg voor kleding.

Extra Aandacht
Ook de kleinere, ecologische merken en producten werden voorzien van schapnavigatie.
 

 

Media
Instore


U bent hier