Media
Impactvolle media: van awareness tot aankoop

Om retail media in te zetten, is het belangrijk de shopper te begrijpen. Door de koppeling van Bonuskaartdata en het bereik van Albert Heijn, nemen we de consument mee in zijn reis van oriëntatie, overweging naar uiteindelijke aankoop. 

Op basis van een briefing en budget, bekijken we welke middelen we nodig hebben om doelstellingen te bereiken. Dat kan een kleine getargete campagne zijn voor een niche product, of een langdurige campagne bij het herlanceren van een merk. 

Consumentendata kan worden ingezet worden om te targeten. Dit doen we niet alleen om een doelgroep te bepalen, maar ook om de juiste doelgroep te bereiken met de juiste boodschap. We kunnen het effect van een campagne maximaliseren, door voorafgaand aan een campagne te bepalen welke winkels er worden ingezet.

Onderstaand overzicht geeft de complete mediamix van Albert Heijn Media Services weer.
 

conversie
Vers-schermen

Verras de shopper in de winkel met een advertentie van 10 seconden (elke minuut) op de digitale schermen bij
Vers, Bakkerij en boven de Bancarella. Met gemiddeld 2,75 miljoen transacties per week (bruto bereik) zijn de
vers-schermen een uitstekend middel om de shopper te inspireren en overtuigen van jouw merk of product.

overweging
Handscanners

Verras de shopper met een advertentie op de hanscanners, een populaire manier van boodschappen doen.
De advertentie is te zien bij het pakken van de handscanners, bij het terughanden van de handscanners en bij
de onbemande kassa’s als screensaver. Er zijn meer dan 50.000 handscanners in gebruik.
Met een advertentie op de handscanner wordt per week een bereik van 10 miljoen gecreëerd. ​

oriëntatie
Radio

Bereik alle AH shoppers in de winkel met een radiospot van 20 seconden (eens per uur) en laat hen
kennismaken met jouw merk en trek ze naar het schap. ​Een uitstekend effectief contactmoment. Radio is als
secundaire activiteit bewezen effectief: zowel merkherkenning als koopgedrag kan verhoogd worden bij
bij luisteraars die met iets anders bezig zijn of boodschappen doen.  ​Hiermee wordt een bereik van 15 miljoen
per week gerealiseerd.

Retail insights

AH Media Services heeft als geen ander inzicht in omzetontwikkeling én consumentengedrag, waardoor we antwoord kunnen geven op een zeer divers palet aan onderzoeksvragen. Met 15 miljoen transacties per week en een 80% dekking met de Bonuskaart, kunnen we tot in detail achterhalen hoe consumenten reageren op campagnes, productintroducties of andere merkactivaties.

conversie
Search bannering

Met search banners op AH.nl breng je je merk onder de aandacht, op het moment dat een consument specifiek op zoek is naar een product. Naast extra aandacht voor jouw merk binnen een categorie, biedt search bannering ook goede mogelijkheden voor cross-sell. Zo kunnen we bijvoorbeeld voor een appelmoes merk een banner met appelmoes vertonen, zodra een consument op bijvoorbeeld ‘frites’ zoekt.

Bereik: afhankelijk van de geselecteerde zoekwoorden

conversie
Kassa sampling

Samplen is de meest effectieve manier om consumenten kennis te laten maken met een (nieuw) product. Gratis samples meegeven op vertoon van een Bonuskaart? Dat kan door middel van een kassa sampling. Met behulp van een opvallend branded kassameubel samplen we producten aan consumenten van Albert Heijn, die zij alléén meekrijgen op vertoon van hun Bonuskaart. Vervolgens kunnen we aan de hand van de gescande Bonuskaarten zien wie de sample heeft meegenomen, zodat we deze consumenten kunnen retargeten met een persoonlijke aanbieding. Of we vragen wat men vond van het desbetreffende product. 

Bereik: varieert van Albert Heijn winkel tot Albert Heijn XL winkel

overweging
Product demo's

Persoonlijk contact en beleving op de winkelvloer zijn belangrijk, juist als je nieuwe kopers wil aantrekken. Demonstraties in de winkel kunnen een enorme sales-impuls geven. Zo zien we vaak een blijvende uplift, ook na de demonstratie. 

Bereik: varieert van Albert Heijn winkel tot Albert Heijn XL winkel

conversie
Instore media

Een consument helpen over te stappen van overweging naar aankoop: het kan met instore communicatie. We bieden een scala aan mogelijkheden om in de winkel op te vallen, daar waar de aankoopbeslissing wordt gemaakt. Targeting is tevens mogelijk. Zo kunnen we via een pre-campagne rapport te weten komen in welke winkels jouw doelgroep oververtegenwoordigd is. 

Bereik: 15 miljoen consumenten per week

overweging
Digitale schermen

Met de digitale videoschermen in de winkelpui van Albert Heijn bereik je miljoenen consumenten. Je commercial is in Full Motion Video te zien en heeft daardoor veel impact bij de doelgroep.

Bereik: 11 miljoen consumenten

conversie
Persoonlijke Bonus

Met het loyalty-programma ‘Persoonlijke Bonus’ van Albert Heijn bereiken we wekelijks 4 miljoen geregistreerde Bonuskaarthouders met een relevante boodschap of aanbieding. Waarom relevant? Omdat we met persoonlijke aanbiedingen specifiek targeten op het koopgedrag van de consument. Breng jouw product met korting onder de aandacht, of biedt een gratis sample aan via het Persoonlijke Bonusprogramma. 

Bereik: 4 miljoen geregistreerde Bonuskaarthouders

overweging
Sample via AH krat (aan huis bezorgd)

Wekelijks bestellen 100.000 consumenten hun boodschappen via AH.nl, die persoonlijk worden overhandigd in een krat door een bezorger van Albert Heijn. De optie om een product toe te voegen aan dit krat is dan ook populair. Naast merkbouwen en trial is dit ook een goed instrument om in het aankoopmoment van de consument te komen: de samples verschijnen vanzelf op 'je eerder aangekocht' lijstje. Uiteraard kunnen we targeten op verschillende groepen, denk aan huisdieren of gezinnen met (jonge) kinderen. 

Bereik: 100.000 consumenten die per week hun boodschappen bestellen

overweging
Display bannering AH.nl

Display bannering op AH.nl bestaat uit veel verschillende onderdelen. Naast een banner op de homepage kunnen awareness en aankoop gestimuleerd worden door middel van banners op de categoriepagina's, actiepagina of Bonuspagina. 

Bereik: 1,5 miljoen bezoekers per week op AH.nl

oriëntatie
Display bannering Allerhande online

Wekelijks zoeken meer dan 1 miljoen consumenten naar recepten op AH.nl/Allerhande. Consumenten die op zoek zijn naar dat ene recept, het recept met dat ingrediënt dat nog in de koelkast ligt of het recept voor een verjaardagstaart. Allerhande is ook het startpunt voor complete weekmenu's, waarbij de ingrediënten op het boodschappenlijstje verschijnen van de consument. Met banners op de receptpagina’s plaatsen we jouw merk in het umfeld van Allerhande.

Bereik: 1 miljoen bezoekers per week

oriëntatie
Appie Today

Appie Today is het interactieve, social media kanaal van Albert Heijn met programma's gemaakt door en voor consumenten in samenwerking met medewerkers. Appie Today brengt dagelijks shows en reportages uit over wat jou overdag bezighoudt. Zoals eten, actualiteiten, blunders en liefde binnen en buiten de supermarkt. Door middel van entertainment en interactie weet deze zender op een laagdrempelige manier verschillende doelgroepen aan te spreken. 

Bereik: 1 miljoen kijkers per video

overweging
Seizoensgidsen

Per seizoen komt een seizoensgids uit die volledig in het teken staat van het desbetreffende thema of seizoen. Elk seizoen heeft zijn eigen kenmerken en smaken. Hierdoor is het mogelijk voor elk merk om in te haken op het thema. 

Bereik: 2,1 miljoen lezers

oriëntatie
Allerhande magazine

Allerhande is hét nr. 1 foodmagazine van Nederland en daarmee autoriteit op het gebied van eten en drinken. Van een simpele maaltijd voor twee personen op woensdagavond tot een compleet 4-gangen diner voor een grote groep. Met inspirerende recepten in het magazine en handige online video’s vind je bij Allerhande voor elk moment en elke gelegenheid een lekker recept. We bieden verschillende vormen van branded content binnen dit grootste foodplatform van Nederland: van advertenties tot inserts.

Bereik: 4,2 miljoen lezers per maand

€ tariefkaart